Toimitusehdot

Yleistä

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (luontaistuotteet 14%, muut tuotteet ja postituskulut 24%). Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Postin hinnoittelusta johtuen toimitamme tuotteita ainoastaan Suomeen.

Tilauksen tehdessään asiakas vakuuttaa hyväksyvänsä voimassaolevat toimitusehdot (koskien myös mahdollisia peruutuksia ja palautuksen maksullisuutta).

* * *

Tilauksen tekeminen ja maksaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupasta ja maksetaan etukäteen Checkout-palvelussa. Palvelu kattaa yleisimmät suomalaiset pankit ja luottokortit sekä osamaksu- sekä laskulla maksamisvaihtoehdot (Collector, Everyday, Jousto). Tilaus kirjautuu meille siinä vaiheessa, kun maksu onnistuu joko verkkopankissa tai jonkin palveluntarjoajan – esim. Collector – toimesta. Emme lähetä tuotteita laskulla tai postiennakolla. PayPal-maksaminen ei ole toistaiseksi mahdollista. Jos et halua tai et pysty käyttämään Checkout-palvelua, voimme myös lähettää sinulle laskun ostoksistasi etukäteen. Kun maksu on kirjautunut tilillemme (Danske Bank), lähetämme tilauksen sinulle.

Tilaus on aina kertaluonteinen.  Emme koskaan lähetä sinulle automaattisesti ns. jatkotilauksia etkä kerran tilatessasi sitoudu vastaanottamaan jatkossa tuotteitamme. 

* * *

Asiakas on vastuussa antamiensa yhteys- ja toimitustietojen oikeellisuudesta

Asiakas sitoutuu tilauksen tehdessään voimassa oleviin toimitusehtoihin ja -kuluihin. Asiakas on vastuussa siitä, että hänen antamansa toimitustiedot (nimi, osoite) ovat oikein ja sähköpostiosoite toimiva. Jos esimerkiksi sähköpostilaatikon levytila on täynnä, kirjoitat sen väärin tai et ilmoita sähköpostiosoitettasi lainkaan, et saa tilausvahvistusta emmekä voi vastata sähköposteihin tai lähettää paketin seurantakoodia. Väärin ilmoitettu toimitusosoite tarkoittaa, että lähetystä ei voida Suomen lakien mukaan toimittaa perille.

* * *

Toimitus- ja käsittelykulut

Haluttu toimitustapa valitaan kassa-sivulla.

Lähettäjän nimi kaikissa laihdutusvalmisteet.fi-tilauksissa on Neutori.

* Jos et tarvitse tilauksestasi seurantakoodia, toimituskulut ovat 5,90 € (lähetys tapahtuu joko kirjeenä, maksikirjeenä tai pakettina tilauksen koon ja painon mukaan). Jos tilaus mahtuu postiluukusta, se jaellaan ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen. Jos lähetyksen paksuus on yli 3 cm, lähetys on maksikirje: postinjakaja jättää sinulle noutoilmotuksen päiväjakelun mukana. Lähetyksen voit lunastaa omasta postistasi korttia vastaan 2 viikon ajan. Noutoilmoitus jaellaan vain yhden kerran ja se on oltava mukana lähetystä noudettaessa. SEURAA POSTIN PÄIVÄJAKELUA, jos sinulle on saapumassa maksikirjelähetys! Joillain jakelualueilla myös maksikirjeet saatetaan jaella vastaanottajan postilaatikkoon / luukkuun, mutta me emme voi valitettavasti vaikuttaa jakelutapaan. Jos tilauksesi on kooltaan ja/tai painoltaan suuri, mutta olet valinnut 5,90 € hintaisen postituksen, saatamme lähettää tilauksesi pakettina. Paketista saat seurantakoodin sähköpostiisi sekä saapumisilmoituksen reaaliajassa kännykkääsi, jos ilmoitat tilauksen yhteydessä puhelinnumerosi.

* Jos haluat tilauksestasi seurantakoodin ja saapuisilmoituksen kännykkään, toimituskulut ovat 7,90 € (lähetys noudetaan postitoimipaikasta).  Muista ehdottomasti ilmoittaa meille toimiva matkapuhelinnumerosi!

Yli 100 euron tilaukset lähetämme aina ilman posti- ja käsittelykuluja!

 

* * *

Toimitustavat ja toimitusaika

Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia. Tuotteet lähetetään muutaman päivän sisällä (normaalisti 1-4 arkipäivää) siitä, kun olemme vastaanottaneet tilauksen. Emme toimita tuotteita Smartpost-automaatteihin, Ärräpaketteina tai Matkahuollon toimituksina.

Kun tilauksesi on postitettu, saat sähköpostin, jossa kerrotaan, toimitetaanko tilauksesi kirjeenä, maksikirjeenä vai pakettina. Jos toimitustapa on paketti tai olet maksanut seurantakoodista, saat myös seurantatunnuksen. Huomioithan, että jos et tilatessasi anna toimivaa sähköpostiosoitetta tai sähköpostilaatikkosi tila on täynnä, et myöskään saa tätä viestiä! Jos et ilmoita matkapuhelinnumeroasi ja olet maksanut seurantakoodista, et saa reaaliaikaista saapumisilmoitusta.

Kirjeet: jaellaan suoraan antamaasi toimitusosoitteeseen postilaatikkoon tai postiluukkuun. Kirjeistä ei saa seurantatunnusta.
Maksikirjeet: jaellaan joillain jakeluaueilla postiluukkuihn tai laatikoihin. Yleensä jakaja jättää pahvisen postikortin kokoisen noutoilmoituksen, jolla lähetyksen saa noutaa postitoimipaikasta. Noutoilmoitus jaellaan vain kerran eikä lähetystä luovuteta ilman sitä. Noutoaikaa on 2 viikkoa. Maksikirjeistä ei ole mahdollista saada seurantakoodia. On asiakkaan vastuulla tarkkailla postia ja säilyttää noutoilmoitus huolella!
Postipaketit: noudetaan postitoimipaikasta. Saat lähetyksen seurantakoodin sähköpostiisi, kun tilaus on postitettu. Saat saapumisilmoituksen kännykkääsi, kun lähetys on noudettavissa (tämä edellyttää, että olet tilausta tehdessäsi ilmoittanut numerosi meille!)  Noutoaikaa paketeilla on 2 viikkoa.

Paketin ja kirjeiden kulku kestää normaalisti muutaman arkipäivän. Huomaa, että juhlapäivät ja esim. jouluruuhkat pidentävät Postin toimitusaikoja.

* * *

Tilapäisesti loppuneet tuotteet

Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet kaupan valikoimasta tai kertomaan sivuillamme, jos jonkin tuotteen toimitusaika on poikkeuksellisesti pidempi. Jos puuttuva tuote on osa suurempaa tilausta, lähetämme koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme, mikäli saamme puuttuvaa tuotetta lisää kahden viikon sisällä. Mikäli tuote on pitempiaikaisesti loppu emmekä pysty saamaan sitä kahden viikon kuluessa, toimitamme tilauksen kahdessa osassa. Asiakas maksaa vain yhdet postituskulut.

* * *

Tilauksen peruuttamien ja tuotteen palauttaminen

HUOM! Kuluttajan lakisääteinen oikeus palauttaa ostamansa tuote maksutta on poistunut 13.6.2014.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Mikäli tuotetta ei ole peruutusilmoituksen saapuessa myyjälle vielä ehditty lähettää, perimme asiakkaalta vain käsittelykulut (2 €), ja asiakkaan maksama summa palautetaan tätä 2 euron vähennystä lukuun ottamatta hänen tililleen. Mikäli tilaus on jo ehditty lähettää, asiakkaan tulee palauttaa lähetys meille mahdollisimman nopeasti sen vastaanottamisen jälkeen. Palautuksesta tulee kuitenkin etukäteen sopia kanssamme.

Palautusoikeus (14 päivää peruutusilmoituksen lähettämisestä) koskee ainoastaan avaamattomia ja täysin uudenveroisia, myyntikuntoisia pakkauksia. Jos pakkaus on avattu tai tuotetta kokeiltu, palautusoikeutta ei tuotteen luonteesta johtuen ole. Palautuksesta on sovittava kanssamme etukäteen. Tavoitat meidät sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@laihdutusvalmisteet.fi.

13.6.2014 muuttuneen kuluttajansuojalain mukaisesti perimme ostajalta tuotteiden palauttamisesta aiheutuneet välittömät kustannukset, ts. asiakas maksaa palautuksen postituskulut itse (myös tarvittavat pakkausmateriaalit). Kun olemme vastaanottaneet tuotteen ja tarkastaneet sen kunnon, palautamme asiakkaan alun perin maksaman summan postikuluineen hänen tililleen. Takaisinlähetyksen kuluja ja mahdollisia pakkausmateriaaliostoksia ei asiakkaalle korvata. Emme koskaan lunasta ns. asiakaspalautuksia tai postiennakkolähetyksiä. Huomaa, että emme lunasta palautusta, jos asiasta ei ole sovittu kanssamme.

* * *

Noutamattomat lähetykset

HUOM! 13.6.2014 muuttuneen kuluttajalainsäädännön perusteella noutamatta jättäminen ilman velvoitteita ei ole enää kuluttajalle kuuluva oikeus.

Jos asiakas ei nouda hänelle saapunutta lähetystä toimipaikasta ja lähetys palautuu myyjälle, korvaamme asiakkaan erillisestä pyynnöstä ostoksesta ainoastaan sen osan, mikä jää jäljelle lähetyksen takaisinlunastuskulujen ja Checkoutin perimien kulujen (yhteensä 9,90 €) jälkeen. Pääsääntöisesti emme lunasta palautuvia lähetyksiä lainkaan takaisin, eikä rahoja tästä syystä koskaan automaattisesti palauteta. Huomaa, että takaisinlunastus maksaa meille, mistä syystä emme koskaan korvaa tilaushintaa kokonaisuudessaan. Mikäli asiakas haluaa tuotteen lähetettäväksi uudestaan, hänen tulee maksaa lunastuskulujen (9,90 €) lisäksi uudelleenpostituksesta erikseen (7,90 €). Noutamatta jättäminen ei siis ole sama asia kuin palauttaminen.

* * *

Erikoistilanteet

Väärin ilmoitettu toimitusosoite
Jos asiakas on ilmoittanut väärän toimitusosoitteen tai toimitusosoitetta ei ole ilmoitettu täydellisenä, lähetystä ei voida jaella perille. Tällöin lähetys palautuu meille. Uudelleentoimitus on mahdollista ainoastaan takaisinlunastuskuluja (9,90 €) ja uusia toimituskuluja (7,90 €) vastaan. Mikäli asiakas ei halua uudelleentoimitusta, palautamme hänelle erillisestä pyynnöstä ostohinnasta sen osan, mikä jää jäljelle takaisinlunastuskulujen (9,90 €) jälkeen. Automaattisesti rahoja ei palauteta.

Vastaanottajaksi ilmoitettu henkilö ei asu toimitusosoitteessa
Jos asiakas on tilannut tuotteita henkilön nimellä osoitteeseen, jossa tämä ei virallisesti asu, lähetystä ei jaella ja se palautuu meille. Uudelleentoimitus on mahdollista asiakkaan pyynnöstä ainoastaan takaisinlunastuskuluja (9,90 €) ja uusia toimituskuluja (7,90 €) vastaan. Mikäli asiakas ei halua uudelleentoimitusta, palautamme hänelle erillisestä pyynnöstä ostohinnasta sen osan, mikä jää jäljelle takaisinlunastuskulujen (9,90 €) jälkeen. Automaattisesti rahoja ei palauteta.

Poste Restante
Jos haluat tilauksesi Poste Restante -osoitteeseen, et saa minkäänlaista saapumisilmoitusta tai seurantakoodia, vaan sinun tulee itse käydä toimipaikassa kyselemässä nimelläsi saapuneita Poste Restante -lähetyksiä. Jos haluat tilauksesi toimitettavan näin, emme vastaa mahdollisista katoamisista tai toimitusongelmista. Mikäli tällaista tilausta ei noudeta, se palautuu meille. Uudelleentoimitus on mahdollista ainoastaan takaisinlunastuskuluja (9,90 €) ja uusia toimituskuluja (7,90 €) vastaan. Mikäli asiakas ei halua uudelleentoimitusta, palautamme hänelle erillisestä pyynnöstä ostohinnasta sen osan, mikä jää jäljelle takaisinlunastuskulujen (9,90 €) jälkeen.

Huijausyritys  – ”en ole saanut mitään”
Jos asiakas esittää, ettei hän ole saanut maksikirjeen noutoilmoitusta, mutta lähetys ei kuitenkaan palaudu meille 2 viikkoa noutoilmoituksen lähetttämisen jälkeen, on selvää, että lähetys on noudettu. Tällöin kyseessä on huijaus, ja lähetämme asiakkaalle laskun mahdollisesta tuotteiden tuplatoimituksesta.

 

Jatkamalla sivustolle hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää

Jotta sivustomme toimisi mahdollisimman käyttäjäystävällisesti käytämme evästeitä (ns. cookies). Jatkamalla sivustolle hyväksyt evästeiden käytön liikkuessasi sivustollamme.

Sulje